Vad letar du efter?
Garantivillkor - Värmepump
Vilka produkter omfattas av den här garantin?
Den här garantin gäller endast för hemmabruk och för villavärmepumparna enligt nedan med
beställningsdatum från och med 2017-09-01:
Fabrikat | Modell | Typbeteckning |
Toshiba | Daiseikai 8 | RAS-**G2KVP-ND/G2AVP-ND |
Toshiba | Daiseikai 9 | RAS-**PKVPG-ND/PAVPG-ND |
Mitsubishi Heavy Ind. | Kazan | SRK/SRC**ZSX |
Mitsubishi Heavy Ind. | Hydrolution | HMA/FDCW |
Samt även nedan med beställningsdatum från och med 2020-10-01:
Fabrikat | Modell | Typbeteckning |
Toshiba | Shorai Edge | RAS**J2KVGSG-ND/J2AVSG-ND |
Toshiba | Nordic konsol | RAS**U2FVG-ND/U2AVPG-ND |
Toshiba | M18 Multi | RAS-2M18U2AVG |
Mitsubishi Heavy Ind. | Netsu | SRK/SRC**ZS |
Mitsubishi Heavy Ind. | Netsu multi | SCM**ZS-W (**45/60) |
Mitsubishi Heavy Ind. | Yuka | SRF/SRC |
Vad omfattar den här garantin?
Garantin omfattar fel på produkten, vilka har orsakats av material- eller konstruktionsfel som fanns vid den tidpunkt då produkten köptes från en av Kylmas återförsäljare. Under garantiperioden ersätts kostnader för att åtgärda fel, t.ex. reparationer, reservdelar och arbetskostnader.
Hur länge gäller garantin?
Garantin gäller i fem (5) år från ursprungligt inköpsdatum. Om arbetet utförs under garantiperioden
förlängs inte garantiperioden för produkten eller för de nya delarna.
Vad omfattas inte av den här garantin?
- Normalt slitage.
- Skador som orsakats avsiktligt eller genom oaktsamhet, felaktig installation eller anslutning till fel
spänning, skador orsakade av kemisk reaktion eller elektrokemisk reaktion. - Skador orsakade av onormala miljöförhållanden.
- Förbrukningsvaror inkl. batterier och filter.
- Oavsiktliga skador orsakade av främmande föremål eller ämnen vid rengöring eller rensning av filter.
- Fall där inget fel har hittats vid besök av servicetekniker.
- Reparationer som inte har utförts av en Kylma återförsäljare eller fall där originaldelar ej använts.
- Reparationer orsakade av felaktig installation eller installation som ej utförts enligt anvisningar.
- Användning av produkten i ett professionellt sammanhang, d.v.s. ej för hemmabruk.
ALLMÄNNA VILLKOR
Vilka åtgärder vidtas för att lösa problemet?
Kontakta din installatör som undersöker produkten och avgör om problemet omfattas av garantin.
Garantivillkor
Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum. Inköpsbevis samt installationsprotokoll måste uppvisas för att garantin skall gälla samt att garantiregistrering utförts direkt efter installationsdatum.
Skötselanvisningar
Produktens skötselvisningar måste ha följts för att garantin ska kunna utnyttjas.
Klicka här för att öppna garantivillkoren som pdf
När din byggnad och dina behov kräver en speciell lösning.
Många gånger passar inte standardlösningar. Din byggnad har unika förutsättningar, därför gör vi en unik lösning precis som du behöver ha den.
Kylma Compacta och SCM bygger på vårt eget koncept där vi utifrån din specifikation kan konstruera och bygga specialanpassade kyl-och frysaggregat, värmepumpar och pumpmoduler. Montering sker hos våra systerbolag SCMREF i Vislanda och SCM Frigo i Italien.